close

Sport

PLAY i Ericsson uruchomią sieć 5G na stadionie Legii Warszawa

Sieć 5G na stadionie Legii Warszawa

Ericsson, Legia Warszawa i PLAY podpisały porozumienie na mocy, którego stadion zostanie objęty zasięgiem 4G, a w specjalnych strefach będzie można korzystać z technologi 5G.

Sieć 4G i 5G na stadionie Legii Warszawa

Stadion Legii uzyska dostęp do technologii 3G i 4G, które będą dostępne dla wszystkich użytkowników sieci komórkowych i będzie jednym z pierwszych obiektów sportowych wyposażonych w 5G.

„Cieszymy się, że dzięki współpracy z PLAY i Ericsson oraz wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii, będziemy mogli znacząco polepszyć jakość dostępu do internetu i usług komunikacyjnych podczas meczów na naszym stadionie. To element transformacji cyfrowej, która umożliwi rozwój naszych usług okołomeczowych. Dzięki tym zmianom niedługo będziemy w stanie w trakcie meczu dostarczyć naszym kibicom unikalny kontent i wdrożyć najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu obsługi” – powiedział prezes Legii Warszawa Dariusz Mioduski.

Ericsson i PLAY zainstalują infrastrukturę obsługującą sieci 3G i 4G na terenie całego stadionu, a abonenci PLAY w specjalnych strefach będą mogli korzystać z technologii 5G. Dzięki tej technologi i rozwojowi swojej aplikacji Legia dostarczy kibicom nowe, ekskluzywne treści na urządzenia mobilne.

„Jestem bardzo zadowolony, że możemy współpracować z PLAY i klubem Legia Warszawa we wdrożeniu technologii związanej z modernizacją komunikacji na stadionie. Ericsson to lider technologii 5G na całym świecie. Teraz rozwiązanie 5G udostępnimy na stadionie Legii, tak aby kibice mogli doświadczać 5G” – powiedział szef Ericsson w Polsce Martin Mellor.

Według analiz Ericsson Mobility Report, użycie urządzeń mobilnych na stadionach zwiększa się rokrocznie o 67%.

To dla nas ważne, że wraz z naszym partnerem technologicznym firmą Ericsson będziemy w stanie zapewnić dostęp do korzyści wynikających z technologii 5G wszystkim uczestnikom biorącym udział w wydarzeniach na stadionie Legii w Warszawie. W kolejnej lokalizacji udowadniamy, że mamy najlepszą sieć w Polsce, odpowiadającą na potrzeby nawet tych najbardziej wymagających klientów” – powiedział Jean-Marc Harion, prezes zarządu PLAY.

Nowa sieć i produkty cyfrowe będą dostępne nie tylko na meczach, ale również podczas innych wydarzeń odbywających się na stadionie przy ul. Łazienkowskiej.

czytaj dalej

Tour de Pologne Amatorów 2019. Kolarstwo, wyścigi – kultowa impreza rowerowa

kolarstwo wyścigi - Tour de Pologne Amatorów

Tour de Pologne Amatorów 2019 wystartuje 9 sierpnia z BUKOVINA Resort, wyścig rozpocznie się o 7:30, a zamknięcie trasy zaplanowano na 12:00.

Tour de Pologne Amatorów dla Ryszarda Szurkowskiego

Dwukrotny wicemistrz olimpijski, czterokrotny medalista mistrzostw świata, a także ambasador i wielki przyjaciel Tour de Pologne Amatorów przechodzi rehabilitację po wypadku i walczy o powrót do zdrowia. W tym roku część wpisowego z Tour de Pologne Amatorów będzie przeznaczona na pomoc w rehabilitacji Ryszarda Szurkowskiego.

Trasa Tour de Pologne Amatorów 2019

Trasa tegorocznego Tour de Pologne Amatorów liczy 58 kilometrów. Po starcie z BUKOVINA Resort peleton pojedzie w stronę Brzegów i Jurgowa. Chwilę później na kolarzy czeka Ściana HARNAŚ. Następnie trasa prowadzi przez Łapszankę, Łapsze Wyżne, Groń, Gronków, Szaflary, Biały Dunajec. Po mniej więcej 40 kilometrach rozpocznie się wjazd na Ścianę BUKOVINA. Potem kolejne wzniesienie, czyli Rusiński Wierch, zjazd i finałowy podjazd w Bukowinie Tatrzańskiej.

mapa Tour de Pologne Amatorów 2019
mapa Tour de Pologne Amatorów
mapa wysokości Tour de Pologne Amatorów 2019
Mapa wysokości Tour de Pologne Amatorów 2019

Mapa w postaci pliku .gpx

Chcę się zapisać. Link do Rejestracji zawodników.

Biuro Zawodów będzie mieściło się w Hotelu Harnaś (ul. Wierch Buńdowy 11). Tam będzie można dokonywać ostatnich zapisów i odbierać numery startowe z chipami. Biuro Zawodów będzie czynne w środę 7 sierpnia oraz czwartek 8 sierpnia w godzinach 8-20 oraz w dniu wyścigu, w Piątek 9 sierpnia w godzinach 6-7.

Program Tour de Pologne Amatorów 2019, Bukowina Tatrzańska

07.08.2019 środa: Hotel HARNAŚ, ul. Wierch Buńdowy 11
08:00 – 20:00 – zapisy w Biurze Zawodów, wydawanie numerów startowych z chipami

08.08.2019 czwartek: Hotel HARNAŚ, ul. Wierch Buńdowy 11
08:00 – 20:00 – zapisy w Biurze Zawodów, wydawanie numerów startowych z chipami

09.08.2019 piątek: Hotel HARNAŚ, ul. Wierch Buńdowy 11
06:00 – 07:00 – zapisy w Biurze Zawodów, wydawanie numerów startowych z chipami

09.08.2019 piątek: Hotel BUKOVINA, ul. Sportowa 22
07:00 – ustawienie uczestników w sektorach
07:30 – start Tour de Pologne Amatorów
12:00 – zamknięcie trasy
13:00 – dekoracja

Historia Tour de Pologne Amatorów

Tour de Pologne Amatorów to impreza, która powstała w 2010 roku, towarzyszy Tour de Pologne UCI World Tour. W pierwszej edycji wystartowało 700 uczestników, dziś startuje ponad 2 tyś kolarzy amatorów oraz byłych zawodowców. Tour de Pologne Amatorów stał się jednym z największych i najbardziej prestiżowych wyścigów szosowych w Polsce. Pozwala uczestnikom pokonać rundę królewskiego etapu Tour de Pologne, czyli BUKOVINA Resort – Bukowina Tatrzańska. Na tej samej trasie, tego samego dnia, rywalizują później najlepsi zawodowi kolarze świata.

czytaj dalej

VERVA Street Racing 2019 w Gdyni – Robert Kubica i ROKiT Williams

Robert Kubica na VERVA Street Racing 2019

Jedna z największych imprez motoryzacyjnych w Polsce – VERVA Street Racing po raz 10 wyruszy w trasę po Polsce. Jubileuszowa 10. edycja odbędzie się 24-25 sierpnia 2019 r. w Gdyni.

VERVA Street Racing to święto dla fanów sportów motorowych, na odwiedzających wydarzenie czekać będą: jazdy, wścigii, a nawet pokazy latania. PKN ORLEN dla uczestników w każdym wieku zaplanował niesamowite atrakcje, m.in. pokazy załogi ORLEN Team, w tym Roberta Kubicy.

VERVA Street Racing 2019

Po Warszawie, Płocku i Krakowie tegoroczna VSR zawita nad polskie morze. Wybór miejsca i czasu nie jest przypadkowy. Kierujemy nasze działania prospołeczne szeroko – proporcjonalnie do zasięgu swojej działalności biznesowej. Gdynia, miasto nadmorskie, w okresie wakacyjnym da możliwość udziału w wydarzeniu nie tylko mieszkańcom Trójmiasta, ale też fanom motoryzacji z całej Polski. Jednocześnie bierzemy odpowiedzialność za budowanie relacji z lokalnym otoczeniem, w którym funkcjonujemy, stąd kolejne inicjatywy CSR płyną w stronę Pomorza – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Jubileuszowa edycja to spotkania z mistrzami motorsportu, prezentacje pojazdów wyścigowych, rajdowych, militarnych i zabytkowych, a także samochodów przyszłości. Na specjalnie przygotowanej plaży będzie można poczuć adrenalinę, jaką wyzwala ściganie się w prawdziwym samochodzie dakarowym. Do tego pokaz driftu w wykonaniu mistrzów, w tym Kuby Przygońskiego, stuntu motocyklowego i wiele innych motoatrakcji z udziałem m.in. Macieja Giemzy, Adama Tomiczka i Kacpra Wróblewskiego.

Robert Kubica naVERVA Street Racing w Gdyni

Wyjątkowym gościem będzie Robert Kubica, który pojawi się z bolidami zespołu ROKiT Williams Racing. Jedyny w historii Formuły 1 polski kierowca zaprezentuje swoje umiejętności na specjalnie przygotowanym torze.

W ramach VERVA Street Racing pokazy będzie można także podziwiać na głównych ulicach Gdyni i nadmorskiej plaży. Można powiedzieć, że tegoroczna impreza sięgnie nieba. Zaplanowano bowiem pokazy latania na motoparalotni z trzykrotnym Mistrzem Świata Wojtkiem Bógdałem oraz akrobacje samolotowe słynnej grupy „Żelazny”.

Na uczestników czekać będą jak zawsze dodatkowe atrakcje, paddock dynamiczny, Pit Party, strefa rodzinna i gastronomiczna. Wieczorem koniecznie trzeba zarezerwować czas na koncerty gwiazd polskiej sceny muzycznej.bert Kubica naVERVA Street Racing w Gdyni

Dotychczasowe 9 edycji VERVA Street Racing, zgromadziło łącznie ponad 2600 sportowych i wyczynowych pojazdów oraz 580 tysięcy widzów.

Dodatkowe informacje na stronie VERVA Street Racing.

czytaj dalej

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego i Ekstraklasy

Quiz piłkarski PKO Banku Polskiego i Ekstraklasy

PKO Bank Polski razem z Ekstraklasą wprowadzają nową formułę rywalizacji wśród piłkarskich kibiców.

W ramach oficjalnej aplikacji ligowej każdy użytkownik będzie mógł wziąć udział w quizie wiedzy o historii Ekstraklasy, zmaganiach polskich klubów w europejskich pucharach, najważniejszych meczach reprezentacji biało-czerwonych, czy Polakach występujących za granicą.

Quiz startuje 12 lipca 2019 roku, aby wziąć udział w rozgrywce należy pobrać aplikację Ekstraklasy #BliżejGry lub skorzystać ze specjalnie przygotowanej strony (pkograjmyrazem.pl), która jest synchronizowana z aplikacją.

Oficjalnym partnerem quizu rozgrywanego „na żywo” w aplikacji Ekstraklasy jest PKO Bank Polski. To pierwsza tego typu forma współzawodnictwa kibiców w Europie.

google play

app store

W pojedynku wiedzy będzie mógł uczestniczyć każdy, kto zdecyduje się podjąć wyzwanie, reprezentując wybrany przez siebie klub. Przystępując do quizu kibic będzie mógł wybrać, czy chce się zmierzyć z konkretną osobą czy też z losowo wybranym przeciwnikiem.

Na bazie wyników uzyskiwanych przez uczestników, stworzona zostanie ligowa tabela wiedzy o polskiej piłce, w której najlepsi będą klasyfikowani z podziałem na zawodników oraz kluby. Co miesiąc liderzy tabeli otrzymają zestawy wartościowych nagród związanych z ligą, ufundowanych przez PKO Bank Polski: karnety lub bilety na mecze, koszulki meczowe, repliki piłek i książki. Ponadto rankingi będą obejmowały najlepsze wyniki w rundzie i sezonie, za które także przewidziane są upominki.

Podstawowym sposobem rozgrywki w aplikacji jest rywalizacja użytkowników „na żywo” w systemie user vs user. Natomiast ogólnopolski pojedynek kibiców będzie formatem, w którym każdy z użytkowników, wygrywając pojedynki, zdobywa punkty dla swojego klubu – w ten sposób powstaje tabela ligowa, gdzie o pozycji klubu decyduje sumaryczna liczba punktów zdobytych przez jego kibiców. W kolejnych miesiącach aplikacja będzie rozwijana i powstaną w niej dodatkowe formaty współzawodnictwa.

czytaj dalej

Autorskie i niepowtarzalne koszulki meczowe Lecha Poznań

koszulki lecha poznań na sezon 2019/20

Koszulki na sezon 2019/20 zostały zainspirowane pomysłami kibiców Kolejorza i tak – dzięki współpracy z firmą Macron – powstały dedykowane dla Lecha Poznań, w pełni autorskie i niepowtarzalne koszulki meczowe.

Jesienią Lech Poznań poprosił kibiców Kolejorza by zaprojektowali koszulki meczowe na sezon 2019/20 i przesłali swoje projekty na klubowy adres. Zgłoszeń było bardzo dużo, a dział handlowy wspólnie z przedstawicielami firmy Macron wybrali najbardziej kreatywny pomysł, który potem przez kilka miesięcy – z drobnymi zmianami – przenosili na najnowsze trykoty.

– Zwycięzcą w zorganizowanym przez nas konkursie został Bartosz Parys, który w najbliższych miesiącach razem z nami odwiedzi siedzibę Macron w Bolonii – mówi Marcin Wierzejewski, dyrektor handlu Lecha Poznań.

– Przede wszystkim spodobała nam się koncepcja pionowych, cienkich pasów na koszulce oraz niebiesko-białego kołnierzyka. Projekt najnowszych koszulek meczowych przypomina trykoty Kolejorza, które piłkarze ubierali w latach 80., kiedy święcili pierwsze ważne sukcesy na arenie krajowej oraz międzynarodowej – dodaje.

To już druga “meczówka” przygotowana we współpracy z firmą Macron. W poprzednim sezonie piłkarze występowali w strojach z fragmentem kolejowego skrzydła umieszczonego na froncie. Teraz na trykotach pojawią się cienkie pionowe pasy w kolorach białym i niebieskim. Podobnie jak w poprzedniej koszulce, trykoty te są wykończone szytymi elementami w niebiesko-białych barwach. Znajdują się na one kołnierzyku oraz rękawkach. Z kolei na karku jest haftowany napis “Nigdy się nie poddawaj”.

– Przy produkcji nowych koszulek meczowych ponownie wykorzystano M Performance System, który ułatwia odprowadzanie nadmiaru ciepła i wilgoci z powierzchni trykotów. Dzięki temu systemowi “meczówka” zapewnia dobrą oddychalność, co jest bardzo ważne przy dużym wysiłku fizycznym. Dopasowany krój gwarantuje niezbędną wygodę i komfort podczas gry. Tył koszulki wykonany w całości z udoskonalonego micromesh’u, który zapewnia lepszą przewiewność w najbardziej kluczowych miejscach i efektywnie odprowadza pot – wylicza zalety nowej koszulki meczowej dyrektor handlu Lecha Poznań.

Nowa koszulka meczowa Lecha Poznań

Tradycyjnie już przygotowane są trzy zestawy strojów. Pierwszy to niebieski, który jest najbardziej rozpoznawalny ze wszystkich i podkreśla nasze historyczne barwy. Drugi jest biały z niebieskimi pasami, a trzeci ma kolor czarny i niebiesko-białe paski. Warto również podkreślić, że po raz pierwszy wszystkie trzy zestawy strojów są w pełni dedykowane Lechowi Poznań.

(Informacja prasowa)

czytaj dalej

Ivan Obradović piłkarzem Legii

Ivan Obradović legia warszawa

Ivan Obradović, reprezentant Serbii i były zawodnik RSC Anderlechtu, Realu Saragossa oraz Partizana Belgrad, podpisał z Legią Warszawa dwuletni kontrakt z opcją przedłużenia. 30-letni zawodnik występuje na lewej stronie defensywy. W Legii będzie grał z numerem 37.

Ivan Obradović w Legi Warszawa

Dwa mistrzostwa Serbii, mistrzostwo Belgii, udział w finałach mistrzostwa świata FIFA w 2010 roku oraz fazie grupowej Ligi Mistrzów UEFA, to największe sukcesy w bogatej karierze Ivana Obradovicia. Serbski obrońca ma za sobą 86 meczów w belgijskiej Jupiler Liga i 48 spotkań w La Liga. Do reprezentacji, w której wystąpił 27 razy, powoływany był od 2008 roku.

Jestem szczęśliwy, że trafiłem do najlepszego klubu w Polsce, który w dodatku jest znany w Europie. Lubię grać w największych klubach w swoich krajach, które muszą wygrywać w każdym meczu. To zawsze dodatkowe wyzwanie. W Partizanie i Anderlechcie zdobywałem tytuły, teraz chcę zdobyć mistrzostwo w Warszawie. Przejście do Legii to przywilej, nie mam wątpliwości – mówi nowy obrońca warszawskiej Legii.

Podobnie jak w przypadku wielu wybitnych serbskich zawodników, kariera Obradovicia błyskawicznie rozwijała się w Partizanie Belgrad, w którym trenował od dziewiątego roku życia. Do I drużyny został dołączony jeszcze jako nastolatek, a jego klub świętował pasmo sukcesów, zdobywając dwa dublety (2007/08 i 2008/09).

Z Belgradu do występującego w lidze hiszpańskiej Realu Saragossa lewonożny obrońca trafił już w wieku 21 lat. Przez cztery sezony w La Liga występował przeciw najlepszym piłkarzom świata. W 2014 roku przeszedł do KV Mechelen, a tuż po swoim debiutanckim sezonie w Jupiler Liga został pozyskany przez belgijskiego hegemona, RSC Anderlecht. Z „Fiołkami” zdobył swój czwarty mistrzowski tytuł i grał w fazie grupowej Ligi Mistrzów UEFA 2017/18.

Pozyskaliśmy piłkarza z dużym doświadczeniem międzynarodowym. Jestem przekonany, że Ivan wniesie do zespołu dużą jakość piłkarską, a swoją ambicją wspólnie z zespołem sięgnie po kolejne mistrzostwo w już trzecich rozgrywkach. Chciałbym, żeby został ważną postacią w szatni i na boisku. Cieszymy się, że piłkarze z taką karierą wzmacniają nas w drodze do Ligi Europy UEFA – mówi dyrektor sportowy Legii Warszawa Radosław Kucharski.

czytaj dalej

Final Six w Chicago. Siatkarze Brazyli pokonani przez “Młodą Polskę”

siatkarze Polska 2019

Polscy siatkarze pokonali faworyzowaną Brazylię 3:2 w pierwszym meczu Final Six Ligi Narodów w Chicago. Biało-czerwoni w swoim składzie mieli wielu debiutantów, ale to im nie przeszkodziło pokonać rywala z najwyższej światowej półki.

Po udanych występach reprezentacji Polski, która grając aż 26 graczami awansowała do turnieju finałowego Ligi Narodów pojawiły się głosy, że w naszym kraju dysponujemy dużą liczbą graczy, którzy mogą osiągać kapitalne wyniki także na arenie międzynarodowej. Wielu obserwatorów podkreśla, że to efekt znakomitej pracy szkoleniowej w PlusLidze, dobrych decyzji szefów klubów oraz mądrej polityki władz ligi.

Jako PlusLiga dbacie o młodych Polaków od lat i robicie to naprawdę skutecznie – chwali Ligę Mistrzów Świata selekcjoner Vital Heynen. – Zasada maksymalnie trzech obcokrajowców jednocześnie na boisku w zawodowej lidze jest dobrym pomysłem, który wspiera rodzimych graczy. Podoba mi się, bo to sprytne rozwiązanie. Mam wrażenie, że wcześniej nie zawsze było takie samo wsparcie dla młodych graczy w drużynie narodowej, lecz teraz także w niej jest mnóstwo młodzieży. To oznacza, że ma doskonałe warunki do trenowania i grania nie tylko zimą, ale i w wakacje. Taki system sprawi, że będzie czynić postępy. Sport jest prosty, potrzebujesz 20 procent talentu i resztę musi załatwić 80 procent pracy. Teraz młodzież ma 40 procent z PlusLigi, 40 z reprezentacji. Gdy na to popatrzymy ze spokojem, to w przyszłości możemy się spodziewać wielu klasowych siatkarzy – dodaje selekcjoner.

Okazuje się, że wprawdzie część z graczy obecnych na boisku w pierwszym meczu z Brazylią nie ma wielkiego doświadczenia jeżeli chodzi o występy w barwach narodowych, jednak niemal wszyscy są już uznanymi ligowymi graczami. Cała czternastka rozegrała łącznie w Lidze Mistrzów Świata już 1902 spotkania.

– Ten sezon pokazuje, że PlusLiga daje olbrzymie szanse rozwoju i jest mocna – cieszy się Paweł Zagumny, prezes Polskiej Ligi Siatkówki. – Mamy wielu perspektywicznych graczy, lecz musimy cały czas się rozwijać, by PlusLiga była lepsza z każdym sezonem, wtedy młodzi gracze będą mieli jeszcze lepsze warunki, a co za tym idzie, nasza reprezentacja będzie miała gwiazdy na lata – dodaje.

Reprezentacja Polski na turniej finałowy Final Six:

Rozgrywający:
Marcin Komenda (liczba występów w PlusLidze: 112, 4 sezony)
Marcin Janusz (140 meczów, 8 sezonów)

Atakujący:
Maciej Muzaj (149 meczów, 7 sezonów)
Łukasz Kaczmarek (112 meczów, 4 sezony)
Bartłomiej Bołądź (116 meczów, 4 sezony; ostatni sezon w Bundeslidze)

Przyjmujący:
Bartosz Kwolek (82 mecze, 4 sezony)
Tomasz Fornal (91 meczów, 3 sezony)
Bartosz Bednorz (123 mecze, 5 sezonów; ostatni sezon w Serie A1)
Piotr Łukasik (99 meczów, 5 sezonów)

Środkowi:
Norbert Huber (60 meczów, 2 sezony)
Karol Kłos (298 meczów, 11 sezonów)
Andrzej Wrona (280 meczów, 12 sezonów)

Libero:
Jakub Popiwczak (187 meczów, 7 sezonów)
Jędrzej Gruszczyński (53 mecze, 3 sezony)

Selekcjoner tłumaczy, dlaczego zdecydował się na granie tak dużą liczbą graczy:

– Drugi rok z rzędu pokazaliśmy, że reprezentacja powinna stwarzać okazję młodym zawodnikom, by się w niej pokazali – mówi. – Polska musi zrozumieć, mam na myśli nas wszystkich jako polską siatkówkę, iż to jest bardzo ważna sprawa. Spójrzcie na chłopaków, którzy dostali szansę przed rokiem, dziś prezentują się lepiej niż wtedy, a za rok będą zdecydowanie lepszymi graczami, jestem tego pewien. Moim zdaniem potrzebujemy kolejnych drużyn narodowych, stąd gdy tylko pojawiła się okazja zaprezentowania się na Uniwersjadzie we Włoszech, od razu optowałem za tym, by stworzyć drużynę na ten turniej. Wiedziałem, że będę za nią odpowiedzialny tylko pośrednio, lecz daliśmy szansę kilkunastu graczom na walkę w ciekawym turnieju. To świetne doświadczenie, a trenerem został Paweł Woicki, fantastyczny gość, który zna doskonale moje metody treningowe. Mogę więc powiedzieć, że w tym sezonie mamy w sumie czterdziestu zawodników, którzy pracują w podobny sposób. To z pewnością pomoże nam w przyszłości, gdy część graczy będzie kończyć kariery, będziemy mieć wielu gotowych ich zastąpić – dodaje Belg.

czytaj dalej

DAC Dunajska Streda – Cracovia. Transmisja w TV

transmisja meczu Dunajska Streda Cracovia

Cracovia po 3 latach przerwy wraca do walki o europejskie puchary. Na początek czeka ich dwu mecz z słowackim zespołem DAC 1904 Dunajska Stredá.

Transmisja meczu DAC Dunajska Streda – Cracovia. Gdzie obejrzeć mecz?

Pierwsze spotkanie odbędzie się na Słowacji początek spotkania 20:30, mecz rewanżowy CracoviaDAC Dunajska Streda za tydzień 18.07 w Krakowie – początek spotkania o 19:00. Oba mecze pokaże TVP Sport.

Spotkanie na MOL Arénie w Dunajskiej Stredzi sędziować będzie Słoweński arbiter Rade Obrenovič, asystentami będą Manuel Vidali i Tomislav Pospeh.

Podopieczni Michała Probierza rozpoczynają sezon 2019/2020 meczem eliminacji do Ligi Europy. Podczas zgrupowania w słoweńskim Radenci Cracovia zmierzyła się z pięcioma rywalami w meczach sparingowych.
Zespół dwukrotnie zwyciężył, pokonując mistrzów Słowenii i Chorwacji – NK Maribor (2:1) oraz Dinamo Zagrzeb (1:0).
Trzy razy uległ zespołom FK Orenburga, Partizani Tirana oraz FC Pyunik. Każde z tych spotkań zakończyło się wynikiem 0:1.

Dunajska Streda to wicemistrzowie Słowacji, w ramach przygotowań do tego sezonu rozegrali 6 spotkań, 3 wygrywając i 3 przegrywając. Rok temu w 1. rundzie eliminacji do Ligi Europy uporali się z Dynamo Tbilisi, jednak już w kolejnym dwumeczu przyszło im uznać wyższość rywala, odpadli po dwumeczu z Dynamo Mińsk.

czytaj dalej

BATE Borysów – Piast Gliwice. Transmisja w TV

BATE Borysów Piast Gliwice transmisja tv

10 lipca mistrz Polski Piast Gliwice rozpocznie walkę o fazę grupową Ligi Mistrzów od wyjazdowego meczu z Bate Borysów.

Transmisja meczu Bate Borysów – Piast Gliwice w tv

Transmisje z meczu przeprowadzi białoruska stacja Białoruś 5 (Беларусь 5). Sygnał jest zatem pozostaje tylko kwestia czy któraś polska stacja będzie chciała za niego zapłacić. Wiadomo, że mecz rewanżowy w Polsce będzie do obejrzenia w Polsat Sport. O możliwości pokazania meczu wyjazdowego na Twiterze napisał dyrektor kanału TVP Sport:

W Tvp Sport zobaczymy na pewno rewanżowy mecz Legi Warszawa w eliminacjach do Ligi Europy oraz oba spotkania Cracovii w I rundzie z DAC Dunajska Streda.

Terminarz meczów Piasta Gliwice w eliminacjach Ligi Mistrzów:

10 lipca, środa
19:00 – BATE Borysów – Piast Gliwice

Transmisja w tv: TVP Sport.

17 lipca, środa
20:00 – Piast Gliwice – BATE Borysów

Transmisja w tv: Polsat Sport

Terminarz meczów polskich drużyn w eliminacjach Ligi Europy:

11 lipca, czwartek
19:00 – Europa FC – Legia Warszawa
Brak informacji o transmisji.

20:30 – DAC Dunajska Streda – Cracovia
Transmisja: TVP Sport

18 lipca, czwartek
19:00 – Cracovia – DAC Dunajska Streda
Transmisja: TVP Sport.

21:00 – Legia Warszawa – Europa FC
Transmisja: TVP Sport.

Aktualizacja:

Prawa do pokazania wyjazdowego spotkania Piasta Gliwice z Bate Borysów nabyła TVP.

Transmisja spotkania w TVP Sport, TVPSPORT.PL i aplikacji mobilnej od godz. 18:35.

czytaj dalej

PKO Bank Polski partnerem tytularnym Ekstraklasy

PKO Ekstraklasa

PKO Ekstraklasa – taką nazwę nosić będzie przez kolejne dwa sezony najwyższa piłkarska klasa rozgrywkowa w Polsce.

Od 1 lipca obowiązuje odświeżony logotyp ligi, uwzględniający nowego Partnera Tytularnego. Zmianie ulegnie także cała identyfikacja wizualna rozgrywek. Ekstraklasa wraz z PKO Bankiem Polskim i przedstawicielami klubów planują również szereg aktywności marketingowych, które prowadzone będą przez cały najbliższy sezon.

Zmiana nazwy rozgrywek to efekt naszej trójstronnej umowy z PKO Bankiem Polskim i Totalizatorem Sportowym. W ramach trzyletniej współpracy, w tym sezonie następuje zamiana ról naszych najważniejszych partnerów i PKO Bank Polski zastąpi markę LOTTO jako partner tytularny ligi. To pierwszy tego typu sponsoring rozgrywek piłkarskich w Polsce spośród instytucji finansowych, choć w Europie mamy takie pozytywne przykłady, choćby w Lidze Mistrzów, Premier League czy w La Liga. Tym bardziej cieszy nas, że w rozgrywki Ekstraklasy angażuje się największy bank w Polsce oraz jeden z największych banków w Europie. To odpowiednia skala dla najpopularniejszych rozgrywek w naszym kraju oraz wiodącej dyscypliny sportu. Warto pamiętać, że mecze Ekstraklasy cieszą się w Polsce znacznie większą popularnością niż najważniejsze mecze czołowych drużyn europejskich, co zapewnia współpracującym z nami markom ogromne możliwości promocji. Dodatkowo prowadzimy wspólnie z PKO Bankiem Polskim szereg działań, które mają na celu zwiększanie zaangażowania wśród kibiców i zapewnienie im dodatkowych korzyści z naszej współpracy – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

W ramach obowiązującej od 2018 r. umowy PKO Bank Polski pozostaje Oficjalnym Bankiem Ekstraklasy. Kontynuowane będą zapoczątkowane już w minionym sezonie projekty, w tym wybór młodzieżowca miesiąca i sezonu oraz program oficjalnych kart Ekstraklasy. W pierwszych miesiącach trwania programu wydano 15 tys. kart z herbami klubów. Bank szacuje, że w kolejnym sezonie liczba ta wzrośnie kilkukrotnie. Karty zapewniają szereg korzyści dla kibiców, m.in. ich posiadacze mogą wygrać zaproszenia na mecze swoich ulubionych drużyn (w zeszłym sezonie poprzez kanały social media PKO Bank Polski rozdał ponad 1000 wejściówek), w tym na specjalną Kanapę Kibica umieszczoną w pobliżu bocznej linii boiska. W rozpoczynającym się sezonie pojawi się ona na wszystkich stadionach Ekstraklasy. PKO Bank Polski współtworzy również magazyn GOL, emitowany w TVP Sport.

Jako partner tytularny marka PKO Bank Polski będzie obecna na wszystkich 296 meczach w ramach 37 kolejek. Logotyp rozgrywek PKO Ekstraklasy będzie prezentowany m.in. na koszulkach piłkarzy, w przestrzeni reklamowej wszystkich szesnastu stadionów, podczas transmisji telewizyjnych z meczów w trakcie całego sezonu, a także za pośrednictwem wszelkich kanałów komunikacji prowadzonych przez kluby i ligę. Bank planuje również zwiększenie zaangażowania w obszarze bezpośredniej współpracy z klubami, która ma się przyczynić do ich rozwoju finansowo-organizacyjnego. PKO Bank Polski zaangażuje się również w projekty w ramach oficjalnej aplikacji Ekstraklasy. Nowy logotyp rozgrywek pojawi się na oficjalnej piłce PKO Ekstraklasy, jaka wprowadzona będzie na początku 2020 roku. Przez wzgląd na coroczny cykl produkcyjny piłek, do końca obecnego roku piłkarze grać będą dotychczasową piłką adidas CONEXT 19.

Rola partnera tytularnego Ekstraklasy to dla PKO Banku Polskiego zwiększenie zaangażowania w rozwój polskiego futbolu. Jesteśmy przekonani, że nasza strategia w zakresie współpracy z Ekstraklasą S.A. i klubami przynosi wymierne korzyści wszystkim stronom. Kibice doceniają nasze zaangażowanie w takie projekty jak Oficjalna Karta Ekstraklasy czy Kanapa Kibica, dzięki którym wiążemy ich jeszcze mocniej z ulubionymi zespołami. W nadchodzącym sezonie planujemy kolejne ciekawe rozwiązania, z których fani ligowej piłki powinni być bardzo zadowoleni. Już teraz możemy zdradzić, że trofeum dla mistrza Polski w sezonie 2019/2020 zostanie wręczone przez kibica zwycięskiej drużyny. Jako Oficjalny Bank Ekstraklasy, a obecnie partner tytularny, wielką wagę przywiązujemy również do rozwoju utalentowanej młodzieży. Obiecujący występ naszej reprezentacji do lat 21 na mistrzostwach Europy we Włoszech pokazał, że to słuszny kierunek. Piłka nożna jest sportem narodowym, a dla nas, jako największego banku w Polsce, rola partnera tytularnego stwarza nowe możliwości w zakresie poszerzanie grona lojalnych klientów – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Totalizator Sportowy, który z ligową spółką pracuje od 4 lat, a w ostatnich trzech sezonach jego marka – LOTTO – była Partnerem tytularnym rozgrywek, przejmuje funkcję partnera głównego Ekstraklasy. Będzie też w dalszym ciągu oficjalnym partnerem aplikacji mobilnej Ekstraklasy. W ramach umowy logotyp LOTTO będzie obecny na koszulkach 16 drużyn, będzie też szeroko eksponowany na wszystkich stadionach oraz w transmisjach z meczów.

Środki pozyskiwane z PKO Banku Polskiego i Totalizatora Sportowego kierowane są m.in. na szkolenie dzieci i młodzieży w klubach. W minionym roku Ekstraklasa przeznaczyła na ten cel 14 mln zł: 12 mln zostało wypłaconych do klubów z puli finansowej dzielonej przez ligową spółkę, 2 mln zł trafiło do klubów w ramach organizowanego przez PZPN programu Pro Junior System. W kolejnym sezonie ta cześć wzrośnie do 5,6 mln zł, a w rezultacie Ekstraklasa przekaże na rozwój młodych piłkarskich talentów aż 17,6 mln zł. Środki na ten cel pochodzą także z wpływów z umów z bukmacherami za udostępnianie wyników meczów oraz z kar przyznawanych przez Komisję Ligi.

czytaj dalej