close

Gry

Tetris Effect – w nowego tetrisa zagramy również na PC

tetris effect na pc

Tetris Effect to kolejna odsłona tej kultowej gry. Do tej pory produkcja była dostępna na wyłączność na platformę Sony, teraz jednak pojawi się również na PC.

Tetris Effect miał premierę w listopadzie 2018 roku i był dostępny na wyłączność tylko dla posiadaczy PS4. Gra zebrała świetne recenzje Metacritic aż 89/100) i opinie od graczy (7,7/10).

Tetris Effect na PC

Wersja na PC ma posiadać kilka usprawnień w stosunku do konsolowego odpowiednika. Ponad to ma obsługiwać tryb VR, dzięki czemu na PC będziemy mogli odpalić Tetris Effect na goglach Oculus Rift i HTC Vive.

Tetris Effect na PC

Tetris Effect na PC, będzie najmocniejszą wersją gry, która może działać w rozdzielczości 4K i wyższej, w 200 klatkach na sekundę (lub więcej, przy wyłączonej synchronizacji pionowej i braku limitu) i obsługuje ekrany ultrapanoramiczne, a także inne elementy polepszające rozgrywkę oraz grafikę zarówno w 2D jak i w VR (w tym regulację ilości i wielkości cząstek, filtrowanie tekstur i wiele innych), które nie są obsługiwane na konsoli PlayStation 4.

Cena nowego Tetris Effect na PC

Gra Tetris Effect będzie kosztować 139 zł i będzie dostępna z poziomu sklepu Epic Games Store.
Premiera gry 23 lipca 2019 r. Obecnie trwa promocja i grę można nabyć za 111,20 zł w sklepie Epic Games.

premiera tetris effect na pc
tetris effect na pc

Tetris Effect zaoferuje możliwość gry na zwykłym monitorze lub w pełnym VR dzięki urządzeniom Oculus Rift lub HTC Vive z odpowiednimi kontrolerami (obsługiwane są standardowe gamepady, a także kontrolery Vive, Oculus Remote oraz Oculus Touch). W grze dostępnych będzie 30 zróżnicowanych poziomów z odrębnym stylem graficzny i muzyką. Gracz będzie mógł zatrzymać czas poprzez wejście do “Strefy”.

czytaj dalej

Cyberpunk 2077 – Wymagania sprzętowe

Cyberpunk 2077

CD Projekt RED ujawniło na jakim sprzęcie było uruchomione demo gry Cyberpunk 2077 na targach E3

Patrząc na te podzespołu można dojść do wniosku że gra nie będzie miała “kosmicznych” wymagać sprzętowych:

Procesor: Intel Core i7-8700K pracujący z bazowymi zegarami
Płyta główna: ASUS ROG Strix Z370-I Gaming
RAM: (2x 16 GB) moduły RAM DDR4 G.Skill Ripjaws V 3000 MHz CL 15
Karta graficzna: NVIDIA Titan RTX
Dysk: Samsung 960 Pro 512 GB
Zasilacz: Corsair SF600 600 W

Jedynym killerem w tym zestawieniu jest karta graficzna NVIDIA Titan RTX, której cena oscyluje w okolicach 11 499 zł, ale zapewne użyto tej karty tylko dlatego, że obie firmy współpracują ze sobą i była to promocja ray tracingu. GeForce RTX 280 spokojnie powinien podołać, a jak nie on to jego następca który zapewne przed premierą gry się pojawi.

Do premiery gry pozostaje prawie rok wieć o wymaganiach sprzętowych będzie się jeszcze dużo pisało, jednego jestem pewien CD Projekt RED nie usmierci swojej gry stawiając graczy przed nieosiągalnymy wymaganiami sprzętowymi.

czytaj dalej

Cyberpunk 2077 – znamy datę premiery!

cyberpank 2077

Cyberpunk 2077 to następna, duża gra warszawskiego studia CD Projekt RED.

Twórcy przygotowują ogromne RPG, którego akcja osadzona jest w futurystycznej metropolii. Dla deweloperów wciąż najważniejsze pozostaje wykreowanie fascynującego świata i zaoferowanie angażujących wątków fabularnych.

Przez dłuższy czas nie znaliśmy daty premiery Cyberpunk 2077, ale podczas konferencji Microsoftu przed E3 2019 potwierdzono, że gra zadebiutuje 16 kwietnia 2020.

Niewykluczone jednak, że CD Projekt Red przesunie premierę, aby dopracować grę – o takiej decyzji spekulowano jeszcze na długo przed ujawnieniem daty debiutu produkcji.

Pierwszy gameplay, zwiastun fabularny i Keanu Reeves

Deweloperzy opublikowali pierwsze fragmenty rozgrywki z Cyberpunka 2077 w dniu 27 sierpnia – niedługo po targach Gamescom. Zaprezentowano obszerny gameplay, bo trwający niemal 50 minut.

Materiał pozwala przyjrzeć się tworzeniu postaci, mieszkaniu bohatera, walce, różnym rodzajom broni, gangsterom, systemowi dialogów i imponującemu miastu Night City.

Uniwersum Cyberpunk

Akcja gry osadzona jest w fikcyjnym świecie stworzonym na potrzeby „papierowego” RPG, nazwanego po prostu: Cyberpunk. Twórca tego systemu to Mike Pondsmith, który do tej pory wykreował trzy edycje, czyli kolejno: Cyberpunk 2013, Cyberpunk 2020 i Cyberpunk V3.

CD Projekt RED nawiązało współpracę z Pondsmithem. W efekcie, warszawskie studio ma prawa do tworzenia gier w tym uniwersum na wyłączność – akcja tych gier może rozgrywać się w latach 2077 i późniejszych (wcześniejszy okres pozostaje do dyspozycji twórcy).

Główne miejsce akcji w tym systemie RPG to miasto Night City – metropolia sięgające od Los Angeles do San Francisco. To właśnie ta aglomeracja zostanie też oddana do dyspozycji graczy w Cyberpunk 2077. Do dyspozycji otrzymamy sześć dzielnic.

W świecie gry prawdziwą władzę sprawują megakorporacje. Na porządku dziennym są też zróżnicowane cyber-implanty, przy pomocy których ludzie modyfikują swoje ciała. Głównym wątkiem fabuły mają być napięcia między najbiedniejszymi mieszkańcami miasta, a tymi najbogatszymi.

Twórcy potwierdzili, że doczekamy się zmiennego cyklu dobowego i pogodowego, a więc nie będziemy mieć do czynienia tylko z mrocznym i nocnym cyberpunkiem. Świat gry jest wielki, aczkolwiek nie będzie równie rozległy, co w Wiedźminie 3 – ponieważ w Cyberpunk 2077 otrzymamy o wiele więcej eksploracji horyzontalnej, dzięki mega-wieżowcom i innym budynkom.

Rozgrywka – co wiemy?

Podczas targów E3 deweloperzy z CD Projekt RED zaprezentowali przedstawicielom mediów gameplay z Cyberpunk 2077 oraz ujawnili sporo szczegółów na temat gry. Wymieniamy wszystkie najbardziej istotne detale.

  • Cyberpunk 2077 to gra RPG z perspektywą FPP.
  • Będziemy mieć wiele okazji, by przyjrzeć się naszemu bohaterowi z różnych ujęć.
  • Bohater ma na imię V. Wybierzemy płeć i wygląd postaci.
  • Bohater lub bohaterka mają własny głos.
  • System klas jest płynny, nie decydujemy się na jedną, konkretną, a łączymy zdolności różnych.
  • Potwierdzone pojazdy to samochody i motocykle.
  • Broń palna i biała podzielona na 3 kategorie: Power, Tech i Smart.
  • Otrzymamy system rozbudowy i ulepszania broni.
  • Cztery rodzaje obrażeń: fizyczne, termiczne, EMP i chemiczne.
  • Odwiedzimy różne budynki, między innymi Megastruktury – składające się z wielu lokacji.
  • Night City składa się z 6 dzielnic.
  • Do niektórych miejsc nie wejdziemy bez odpowiedniej reputacji (Street Creed) czy też „ulicznego respektu”, który można modyfikować między innymi poprzez różne elementy ubioru.
  • Brak level-scalingu. Poziom wrogów nie dostosowuje się do naszego.
  • Widzimy paski życia wrogów i liczby punktów obrażeń, gdy ich atakujemy.
  • Pojawi się rozbudowany system skradania.
  • Jedną ze zdolności jest bieganie po ścianach.
  • Ulepszanie implantów cybernetycznych zmieni wygląd interfejsu i wpłynie na gameplay.
  • Duży nacisk na wybory i dialogi, niektóre sytuacje załagodzimy poprzez rozmowę – lub wręcz przeciwnie, sprowokujemy kogoś.

Ponadto, twórcy stawiają na podobne połączenie głównego wątku i najważniejszych questów pobocznych, jak w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Dialogi mają być też bardziej płynne niż we wspomnianej produkcji.

Podstawowa i kolekcjonerska edycja gry

Cyberpunk 2077 można już kupić w przedsprzedaży. Twórcy przygotowali dwie wersje gry – podstawową i kolekcjonerską, której głównym prezentem jest statuetka z bohaterem gry, V.

W skład pierwszej wchodzą gra (na komputerach w formie cyfrowej), dwustronna okładka, kompendium wiedzy o świecie przedstawionym, mapa Night City, pocztówki z futurystycznego miasta, naklejki oraz cyfrowe dodatki: ścieżka dźwiękowa, miniartbook, podręcznik papierowego Cyberpunk 2020 i zestaw tapet. Cena na PC to 199 zł, a na konsolach 269 zł.

Kolekcjonerka zawiera zaś elementy z wydania standardowego, a także 25-centymetrową figurkę głównego bohatera, artbook w twardej oprawie, metalowe przypinki, metalowy brelok w kształcie auta Quadra Vtech i metalowe opakowanie (steelbook).

Do tego materiał dowodowy policji z przewodnikiem po metropolii i haftowane naszywki. Całość zapakowano w specjalne pudełko. Edycję kupić można za 749 zł na wszystkich platformach docelowych.

czytaj dalej