close

3DMark Port Royal – benchmark do testowania kart w ray tracingu

3DMark Port Royal

UL Benchmarks zapowiedziało wprowadzenie na rynek nowego benchmarka 3DMark Port Royal, służącego do testowania wydajności kart graficznych w zadaniach związanych ze śledzeniem promieni.

Wieści o tym oprogramowaniu pojawiły się w sieci już kilka miesięcy temu, a teraz w końcu dowiedzieliśmy się, kiedy będziemy mogli z niego skorzystać.

3DMark Port Royal pozwoli sprawdzić, jak nasz sprzęt radzi sobie z ray tracingiem w czasie rzeczywistym. Aplikacja korzysta z DirectX Raytracing i można ją odpalić na każdym GPU, które jest zgodne z tymi bibliotekami. Początkowo aplikację uruchomimy więc tylko na kartach GeForce RTX, ale UL Benchmark zapewnia, że współpracuje też ściśle z AMD i Intelem, by w przyszłości także właściciele układów tych firm mogli skorzystać z oprogramowania.

Wiemy ponadto, że technika ray tracingu zostanie w teście Port Royal użyta przy generowaniu odbić, cieni i innych, niewymienionych z nazwy efektów, które są trudne do zaprezentowania przy użyciu tradycyjnych technik renderingu. Twórcy programu uważają, że pokazuje on realistyczne i praktycznie podejście do tematu śledzenia promieni. Chodzi o to, by zaprezentować zalety tej techniki przy sensownej płynności i rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli.

Co ciekawe, w zapowiedzi benchmarka czytamy, że choć obecnie obsługa ray tracingu w grach jest mała, to w przyszłym roku sytuacja się wyraźnie poprawi. Według UL Benchmarks więcej kart zaoferuje pełną kompatybilność z DirectX Raytracing. Pierwszy pokaz 3DMark Port Royal odbędzie się na imprezie Galax GOC Grand Final, która zaplanowano na 8 grudnia tego roku. Publiczna wersja oprogramowania trafi na serwery w styczniu 2019 roku. W najbliższym czasie mamy poznać cenę aplikacji.

Tags : 3DMark3DMark Port Royalbenchmarkkarty graficzne

Leave a Response